Keltai krovinių gabenimui į Suomiją

Geografinė Lietuvos padėtis daro didelę įtaka jos ekonomikai ir tarptautinei prekybai. Nieko keisto, kad esant per vidurį tarp Rytų ir Vakarų Europos, čia išsivystė krovinių gabenimas ir logistikos paslaugos. Keliai, geležinkeliai, jūra ir oras – tai visi būdai, kuriais prekės pasiekia mūsų šalį ir iš čia keliaują į kitas vietoves. Kelių transportas neabejotinai užima išskirtinę vietą, nes būtent šis transportavimo būdas yra populiariausias ir plačiausiai naudojamas. Viena iš pagrindinių to priežasčių – atstumai tarp mūsų šalies ir jos prekybos partnerių. Didžiausios eksporto rinkos yra pakankamai arti ir krovinių kelionė iki jų užtrunka nuo kelių iki keliolikos valandų. Tačiau kartais keliais gabenamus krovinius tenka nukreipti vandens keliais. Tai aktualu kalbant apie valstybes, kurios yra išsidėsčiusios aplink Baltijos jūrą ir vilkikų pervežimas keltais, bent dalį kelio yra gerokai ekonomiškesnis ir praktiškesnis transportavimo būdas.

Gabenant krovinius į Suomiją ar kitas Skandinavijos šalis, praktiškai neįmanoma apsieiti be kelionės keltu. To priežastis – šalies išsidėstymas, o tiksliau Suomijos įlanka, kuri savotiškai atskiria Baltijos šalis nuo Suomijos. Kelionė aplink nėra ekonomiškai naudinga tiek dėl poreikio keliauti per Rusiją tiek dėl gerokai pailgėjančio kelio. Be to, keltai tarp Estijos ir Suomijos tai labai gerai išvystytas transporto tinklas, leidžiantis greitai ir patogiai nusikelti į kitą krantą ir tęsti kelionę numatytu maršrutu.

Transporto kompanijos gali patogiai pasirūpinti visais reikiamais bilietais internetu, tad vairuotojams telieka įvažiuoti į keltą ir leisti sau atsipūsti, kol dalį kelionės krovinio transportavimu rūpinasi dideli laivai, gebantys pervežti šimtus sunkvežimių vienu reisu. Kelionė trunka kiek ilgiau nei dvi valandas ir suteikia reikiamo atokvėpio ir galimybę tęsti kelionę pailsėjus.